Shadow

kwalitijd in de bouw

Iedereen vertelt van zichzelf dat die goed werk levert,
dus wat is het nut dat je dit nog communiceert op je website?
Hoe geloofwaardig is het nog als je vertelt hoe goed je bent?

En hoe geloofwaardig is het als je kwaliteit levert voor een lage prijs?
Ondanks dat er wordt gesneden in de marges, blijft kwaliteit kostbaar.
Kortom: er breken gouden tijden aan voor de marketing!

De grote bedrijven die kun je zien als grote containerschepen,
de economie maakt een bocht die zij niet snel kunnen maken.
Sommigen lopen op de klippen voor ze draaien konden.

Er zijn ook bedrijven die al vrij snel inspeelden op de veranderde vraag,
of beter gezegd: het uitblijven van de vraag.
Als iedereen de hand op de knip houdt, is het snel gedaan met elke branche.

Toch zijn er bedrijven die wel bouwen en bedrijven die niet bouwen.
Heso freest wel, terwijl bij andere bedrijven de freesmachines stil staan.
Wij denderen gewoon door met diamantschuren, egaliseren en impregneren.

Er wordt nog altijd gebouwd, gerenoveerd en gesloopt.
Er zijn altijd aanvragen, altijd offerte ronden, altijd mogelijkheden.
Dus waarom krijgt de een wel en de ander niet de opdracht?

In het begin van de crisis bouwde iedereen verder met de oude connecties,
in 2010 en 2011 ging het voornamelijk om prijs, de goedkoopste kreeg de klus.
In 2012 bleek dat de goedkoopsten erg duur waren vanwege herstelwerkzaamheden.

Tegenwoordig wordt er nog steeds geshopt op basis van prijs,
ook Heso krijgt niet elke klus waar wij ons op inschrijven.
Het gaat om het hebben van connecties en de kwalitijd.

Hoeveel tijd besteed je aan de offerte of je relatie met de aanvrager
en hoeveel tijd besteed je aan het opleveren van het werk?
In de winkel vind je het ook fijn als je vriendelijk goedendag wordt gezegd.

Op dit moment doet iedereen zijn best om kwaliteit te leveren,
dus dat is tegenwoordig niet meer het doorslaggevende argument.
Het gaat er ook om wat je in het verleden hebt laten zien.

Je relatie met jouw contactpersoon is cruciaal.
Hoe mooi je offerte ook is, hoe goedkoop je ook bent, welke kwaliteit dan ook.
Natuurlijk speelt het allemaal een rol, maar niets is zo belangrijk HOE je bent.

Ondanks dat je krap zit, ga een biertje drinken met een opdrachtgever,
ga bowlen met je personeel, verstevig de band die je hebt met elkaar.
Huur ZZP’ers in die ook op andere klussen komen, het old-boys-network.

Jouw geld zit in je netwerk, HOE mensen je vinden (via Google)
en daarnaast WAT ze van je vinden…

Wat merk jij in de bouw, loopt het bij jou wel?
Gaan de opdrachten aan je voorbij wegen vriendjespolitiek?
Als je antwoord JA is, dan begrijp je wat werkt…

Ik hoor hieronder graag jouw ervaringen weer

Tony Verheij van Heso Vloerenbedrijf 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Aangesloten bij:

Noa
Bedrijfschap afbouw

Heso B.V.

Granaatstraat 28-6
7554 TR Hengelo (ov)
Tel. 074 242 12 12
E-mail ons »
© 1999-2018 Heso B.V.